Jeśli widziałeś bajkę animowaną pod tytułem „Leonardo i potwór z Loch Ness”, prawdopodobnie już w pierwszych kadrach dwunastominutowego filmu zacząłeś się zastanawiać, kim lub czym jest ów potwór długi na 10, 20, 30, może 40 metrów, z wielkimi kłami, pazurami
Wdrożenie STEAM w edukacji to nie tylko zmiana programów nauczania, ale także przekształcenie sposobu myślenia o nauce i roli edukacji w społeczeństwie. Tylko poprzez zrozumienie i pokonanieprzeszkód, przy jednoczesnym maksymalizowaniu możliwości, można zbudować przyszłość, w której kompetencje STEAM będą naturalnym
Artykuły, które przez niemal dwie dekady ukazywały się w kwartalniku „Meritum”, stanowiły – i ciągle stanowią – nie tylko źródło inspiracji, ale także wsparcie dla nauczycieli, pedagogów i ekspertów związanych z edukacją. O przenikliwości w formułowaniu zadań, jak też trafnym
Żeby dostać Nagrodę Nobla, wystarczy być wybitnym w jednej dziedzinie, żeby dostać świadectwo z paskiem, trzeba być świetnym ze wszystkich przedmiotów. A to przecież niemożliwe, a do tego jeszcze szkodliwe, bo odciąga uwagę uczniów od tego, co dla nich ważne,
Mazowiecki Kwartalnik Oświatowy „Meritum”, wydawany przez Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli od 2006 roku, skończył właśnie 18 lat!Kwartalnik ugruntował swoją pozycję na rynku wydawnictw oświatowych dzięki temu, że odpowiedzialnie podąża za najnowszymi nurtami pedagogicznymi i podejmuje aktualne dla edukacji tematy.W
Nasza młodzież usilnie pragnie luksusu, ma złe maniery, pogardza władzą i autorytetem, brak imposzanowania dla starszych. Wolą zajmować się bzdurami zamiast nauką. Młodzież nie wstaje z szacunkiem, gdy starszy wchodzi do pokoju. Sprzeciwiają się rodzicom i zabierają głos w towarzystwiestarszych.
Nowe trendy i wyzwania w edukacji to temat analiz, które należy nieustannie aktualizować. W słowie„trend” zawarta jest pewna przepowiednia dotycząca przyszłości oraz pewne przekonanie, że dana wizja przyszłości się zmaterializuje. W ciągu ostatnich 5 lat można było zauważyć, jak kruche
Za kolebkę leśnych przedszkoli uznaje się kraje skandynawskie, w których zamiłowanie do spędzania czasu na świeżym powietrzu można najlepiej podsumować szwedzkim i norweskim słowem friluftsliv. Po raz pierwszy użył go w druku w 1859 roku norweski dramatopisarz Henryk Ibsen. Termin